Ziemā palielinātais pieprasījums pēc ceļu uzturēšanas var radīt slogu resursiem. Lai gan materiālu un degvielas izmaksas ir pieaugušas, vairākas Vidzemes pašvaldības apgalvo, ka nesamazinās ceļu un ietvju uzturēšanu. Mēģinām kopīgi rast risinājumu, un pašvaldība atbild, ka ir gatava segt degvielas sadārdzinājumu,” sacīja Smiltenes novada pašvaldības izpilddirektors Andris Lapiņš.
Darbi, kas tika veikti vasarā, lai uzturētu ielas un ceļus, tika veikti ar nolūku ietaupīt naudu ziemas sezonai.
Neraugoties uz pieaugušajām izmaksām, mūsu pašvaldība ietaupījumus ielu sakopšanas jomā neredz. Patiesībā mēs to darām mazāk nekā parasti. Mums nekas cits neatliek, kā mazāk tīrīt ielas, jo izmaksas ir pieaugušas, taču mēs neveicam nekādus ietaupījumus šajā jomā. Esam ļoti vīlušies, ka ziema ir atnākusi agri.
Tāpat uzņēmumam “Valmieras namsaimnieks” kopgarumā ir koptas ietves un brauktuves 200 kilometru garumā. Tomēr viņi nemaina savu pieeju ceļu tīrīšanai, neskatoties uz paaugstinātajām izmaksām.
Līdz šim sistēma ir bijusi tāda, ka pašvaldība ielu uzturēšanai nepieciešamos līdzekļus vienmēr ir spējusi atrast no citām pozīcijām, tāpēc nav pamata bažām, ka ielas tiks tīrītas retāk.
Protams, degvielas cenas ir atstājušas būtisku ietekmi uz kopējām izmaksām. Tas pats attiecas uz sāli, pagājušajā sezonā izmantojām toreiz pirkto baltkrievu sāli. Taču šosezon mēs to vairs nevaram. Izmantojam no Ēģiptes, kur izmaksas ir par aptuveni 60% lielākas nekā iepriekš.
Grūti spriest, cik precīzi šogad pašvaldības tērēs ceļu uzturēšanai, jo to ietekmē tādi faktori kā, piemēram, smilšu, sāls un degvielas cena, kā arī laikapstākļi. Katra sniegota diena, atkusnis vai sals var būtiski ietekmēt ceļu uzturēšanas labā stāvoklī izmaksas.